Dobrý den. Moc prosim o radu. Do svéhoparty domkuna zahradě jsem si amatérsky vestavěl otevřený krb do trojůhelnikového rohu místnosti. Abych nemusel použít žádných kovových prvků,z běžných šamotových cihel jsem vystavěl 3 klenby za sebou od předu dozadu od nejširší-nejnižší po nejužší-nejvyšší. Přední nejširší klenba je dole široká cca 130cm a vysoká cca 75cm. Zadní klenba je asi o 20cm výše než přední. Kouřovod jsem vyrobil z cestou do komína zazděných šamotovýchtrubek, které jsou vedeny pod ůhlem asi 45 stupňů v délce asi 2,5m. Komín jsem vystavěl vně budovy. Jeho celková výška je 6m, kouřovod vstupuje do komína ve výšce cca 1,8m nad zemí. Komín má vntřní rozměr cca 30x30cm a je vystavěn ze starých pálených cihel, které jsem rovnou spároval zdící maltou. Výronky malty jsem uvnitř komína při stavbě rovnou vyhlazoval štětkou, aby mohl vzduch proudit co nejlépe... Jako komínovou stříšku jsem zvolil typ NAPOLEON.
Oheň nezakládám úplně na zemi, ale při stavbě krbu se mi zdálo, že když budu topit kousek nad zemí, bude to lepší ( experimentálně ověřeno/potvrzeno ). Na zem jsem tedy polozil 2 vrstvy šamotek na placato, tzn., že oheň teď hoří cca 12cm nad zemí na plných šamotkách...
A abych nezapomněl - portál ( říkám-li to správně ) má po zúžení šířku cca 70cm a výšku k vrcholu oblouku nějakých 55cm, protože jsem dovnitř krbu vestavěl do pravé i levé strany odskákané cihly-kvůli změně polohy/výšky roštu. Vzniklé trojúhelníkové kapsy po pravé i levé straně jsem vyplnil neprodyšně zdícím materiálem.